Митне оформлення вантажних автомобілів на території України

Ввезення та розмитнення вантажних авто в Україну

Зміст статті:

  1. Типи вантажних авто для ввезення та розмитнення в Україні
  2. Розмитнення вантажних автомобілів для фіз. осіб.
  3. Мінуси митного оформлення комерційного транспорту на громадян (фіз.особи)
  4. Плюси ввезення вантажних автомобілів в Україну на юридичну особу
  5. Митне оформлення вантажних автомобілів та комерційного транспорту в Україні у 2023 році
  6. Що вважається комерційним транспортом, щоб його можна розмитнити, як вантажний?
  7. Акцизний збір на розмитнення вантажних автомобілів.
  8. Новий закон щодо розмитнення вантажних авто в 2023

Типи вантажних авто для ввезення та розмитнення в Україні

Для митного оформлення вантажні автомобілі можуть бути поділені на три категорії.

Стандартні вантажні авто

Вантажні автомобілі зі звичайною платформою, на яку може бути встановлений бортовий кузов, фургон, цистерна, рефрижератор або інше спеціальне обладнання, класифікуються за вантажопідйомністю та типом двигуна. Вони відносяться за розмитненням до товарної позиції 8704 УКТЗЕД.

Вантажопасажирські автомобілі-фургони

Вантажопасажирські автомобілі-фургони можуть бути віднесені як до легкових транспортних засобів (товарна позиція 8703), так і до вантажних (8704). Характерними ознаками, за якими автомобіль можна віднести до вантажних, є (на митниці не існує такої категорії, як вантаж/пас лише пас 8703 або вантаж 8704):

  • наявність сидінь типу “лавка”, які не мають пристроїв безпеки (наприклад, ременів безпеки або пристроїв для їх кріплення), або зручностей для пасажирів у задній зоні;
  • наявність окремої кабіни для водія та пасажирів та окремої платформи з бічними та відкидним заднім бортом (автомобілі типу “пікап”);
  • відсутність вікон у двох бічних панелях задньої частини фургона;
  • наявність стаціонарної панелі між зоною водія та задньою зоною;
  • відсутність у зоні вантажного відділення ознак комфорту та внутрішньої обробки, таких як килимове покриття, вентиляція, внутрішнє освітлення, попільнички тощо.
  • Весь вантажний транспорт в Україні об’єднаний в одну категорію – 8704, в якій існує десятизначний код, що розділяє типи «вантажівок» по масі, обсягу, типу двигуна і віком вантажівки.

Пікапи

Если максимальная внутренняя длина пола той части автомобиля типа “пикап”, предназначенной для перевозки грузов, превышает 50% длины колесной базы автомобиля, или если автомобиль имеет более двух осей, то он должен быть классифицирован как грузовой.

Вантажна спеціалізована техніка

Вантажна спеціалізована техніка відноситься до підгрупи 8705 відповідно до наступних позицій УКТЗЕД:

  • Автокрани – 8705100000
  • Автобурові установки – 8705200000
  • Автобетонозмішувачі – 8705400000
  • Пожежні автомобілі – 87053000
  • Автомобілі для прибирання доріг та пересувні лабораторії – 8705908090
  • Автомобілі спеціального призначення для телевізійних станцій – 87 059 08 010 і т.д.

rastamozhka-gruzovyh-avto-1-q

Розмитнення вантажних авто для фіз. осіб.

Вантажне авто для громадян Ви можете розмитнити лише з екологічною нормою Євро 5, 6, а ось для Юр. Ви можете розмитнити вантажне авто з еко нормою від ЄВРО 3. Євро 3 – це вантажні авто від 1999 року, а ЄВРО 5 для вантажних авто від 2007 року.

На момент митного оформлення вантажних авто для фізичних осіб слід враховувати:

  1. транспортний засіб має бути знятий з обліку
  2. потрібно сплатити податки
  3. наявність оформленої купчею (при купівлі у приватної особи)
  4. наявність рахунку – фактури з печаткою (при купівлі у юридичної особи)

Мінуси митного оформлення комерційного транспорту на громадян (фіз.особи)

При митному оформленні Ви не зможете оформити комерційний транспорт за заниженою ставкою мита (преференція), оскільки всі фізичні особи сплачують повне мито на відміну від юридичних осіб. І Ви зможете завезти дорожче і свіжіше авто від 2007 року.

Плюси ввезення вантажних авто в Україну на юридичну особу

Тільки за наявності преференційного сертифіката про походження Ви зможете оформити комерційний транспорт за зниженим митом. Вантажне авто Ви зможете розмитнити на юридичну особу від екологічної норми ЄВРО 3 і такі авто коштують набагато дешевше, ніж аналогічні варіанти з екологічною нормою ЄВРО 5.

Митне оформлення вантажних авто та комерційного транспорту в Україні у 2023 році

Весь вантажний транспорт в Україні об’єднаний в одну категорію – 8704, в якій існує десятизначний код, який розділяє типи «вантажівок»

  • за масою,
  • обсягом,
  • типу двигуна,
  • віком вантажівки.

Переважна більшість вантажних авто потрапляє в код 8704 21 39 00 БО понад 2500 куб. см. За цим кодом у нас три основні платежі.

  1. Мито 10%
  2. Акциз вважається вже складніше:
    ставка за куб. см – 0,02 ЄВРО (авто до 5 років)
    ставка за куб. см – 0,8 ЄВРО (авто від 5 до 8 років)
    ставка за куб. см – 1 ЄВРО (авто від 8 років)
  3. ПДВ 20%

І схоже тарифи для інших вантажних авто, але ось тягачі розмитнюються в інших кодах і в цих кодах немає акцизу, що і логічно, тому що жодній фірмі або власнику тягача НЕ буде під силу заплатити стільки одного акцизу. Але головна вимога по вантажним авто – це відповідність екологічним нормам ЄВРО 5.

 

Залиште заявку і ми Вам зателефонуємо

    Що вважається комерційним транспортом, щоб його можна розмитнити, як вантажний?

    Наявність або відсутність будь-яких вузлів і деталей робить вантажний автомобіль вантажним у правовому значенні цього слова. Викладене нижче відноситься до всіх вантажівок, фургонів і пікапам, що ввозяться в Україну під розмитнення з Німеччини або Америки — не має значення. У вантажного автомобіля відсік, що мешкає, повинен бути відокремлений від вантажного. Вантажний відсік НЕ повинен мати вікон, сидінь, кріплень під сидіння або ремені безпеки. Але ось за розмитнення пікапів з Америки, головним критерієм є довжина кузова, яка повинна бути довшою за половину відстані між осями пікапа.

    Акцизний збір на розмитнення вантажних автомобілів.

    Головним чином на ставку акцизу впливає вік вантажного автомобіля. Існує три градації: до п’яти років, від п’яти до восьми і старше восьми. Другими за значенням факторами є обсяг двигуна і вага. Для початку наведу приклад різниці акцизних ставок за віковими групами.
    Як приклад візьмемо автомобіль з дизельним двигуном, обсяг якого не перевищує 2500 см3 і з повною масою не більше 5 тонн. Авто не старше п’яти років буде обкладатися акцизом 02 євро за см3. Авто старше 5, але не старше 8 років – 08 євро і авто старше 8 років – 1 євро. Різниця дуже чутлива.
    Тепер приклад щодо повної маси вантажівки. Припустимо вона більше п’яти, але менше двадцяти тонн, тоді при інших рівних, ставки становитимуть 0,026, 1,04 і 1,3 євро відповідно.

    Нижче наведемо приклад розмитнення вантажного авто, віком від 5 років до 8 років, вантажопідйомністю до 5 тонн, тип двигуна – дизель, об’ємом 2499 см3, вартість якого становитиме 8 тис. Євро.

    Які ж податки доведеться сплатити?

    • Ввізне мито – а це 10% від визначеної декларантом вартості (митна вартість)

    На даному прикладі це становитиме 800 євро від 8.000 заявлених.

    • Акцизний збір – 0,8 за см3 * 2499 = 1999,2 євро
    • ПДВ становить 20% від митної оцінки вантажного ТЗ і ввізного мита.

    На даному прикладі це становитиме (8000 + 800 + 1999,2) * 20% = 2159,84
    Разом: розмитнення фізичній особі обійдеться в 12958 євро (8000 + 800 + 1999 + 2159).

    Для юридичних осіб процес і вартість митного оформлення вантажного транспорту трохи інакше. Шукайте детальну інформацію в наступних статтях чи звертайтеся за інформацією до фахівців митної організації Everest.
    ☎📞 +380504001028

    Новий закон щодо розмитнення вантажних авто в 2023

    Оплата ПДВ за розмитнення нових «фур» – частинами.
    Аналіз тексту закону з комерційного транспорту № 2739-IV.
    Довжина тексту: 895 (без пропусків: 768)
    У записці пояснення зазначено, що зміни пов’язані з екологічними вимогами до перевезення комерційних автомобілів. Раніше імпорт вантажівок та автобусів на територію України був обмежений стандартом “Євро 5”, але після ухвалення Радою нового рішення, ця вимога знижена до “Євро 3” для юридичних осіб.
    Нові правила діятимуть у період воєнного стану, а також протягом року після його припинення або скасування, але не пізніше 31 грудня 2023 року. Тепер лише юридичні особи зможуть ввозити автобуси чи вантажівки, що відповідають екологічному стандарту “Євро 3”. Для фізичних осіб вимоги залишаються на рівні Євро 5. Власникам заборонено продавати завезений транспорт протягом перших трьох років.

    У документі на сайті Ради також наголошується, що екологічний стандарт “Євро 3” запроваджено для транспортних засобів, випущених з 2000 року, а стандарт “Євро 5” з 2008 року.



    Залишити відповідь